Nová nálepka GLL je na svete.
Nie je umenie za každú cenu vymýšľať nové postupy a materiály vedúce k EKO prístupu...
Stačí hľadať možnosti na využívanie už vytvoreného a netvoriť zbytočne nič nové...
.
.
Vyzerá možno ako obyčajná malá nálepka, ale nie je. V jej grafike je moje srdce. No aj tak to nemusí byť pre každého výnimočné. Pre mňa ale znamená naozaj veľa.
Táto nálepka vypovedá veľa o fungovaní značky GLL. A niečo z toho by som rada pretlmočila aj okoliu. Aby ste hneď vedeli čo znamená keď ju nabudúce uvidíte a ako veľa sa za ňou skrýva.
"GLL - znovu použité - 0% nových obalov - 100% eko prístup"
Od začiatku sa značka GLL profiluje ako skutočne prírodná značka od A po Z. Možno už viete o našich recyklovaných nádobkách na krémy, možno ich aj poznáte a viete že sú sklenené. To má tiež svoj dôvod ako v ekológii, tak aj v prístupe k pleti. Nehovoriac o zložení našich produktov, ktoré sú "jedlé". Naozaj by ste ich mohli zjesť, keby ste veľmi chceli. Používame suroviny, ktoré sú využívané aj v gastronómii.
Ale čo s tou nálepkou?
Na trhu fungujeme od roku 2015. Prvú internetovú objednávku sme vybavili 19.01.2015. Každá taká objednávka znamená balenie tovaru tak, aby sa nepoškodil počas prepravy ku klientovi. Od samého začiatku sme ešte ani raz nekupovali obalový materiál pre naše produkty do balíkov. Samozrejme s výnimkou nových obálok a sem tam aj nových krabíc, keď sa nenájde žiadna slušná v našom sklade (ale aj na tom pracujeme). Hovorím hlavne o obaloch, ktoré chránia tovar v balíčkoch počas prepravy ku klientom. Možno vám to nepripadá hodné príspevku, no keď ho dočítate verím, že pocítite aspoň polovicu nášho nadšenia.
Ak ste už dostali od GLL balíček, určite ste si všimli, že každý krém je obalený väčšinou v bublinkovej fólii, alebo v papieri, alebo v iných ochranných materiáloch. Bublinková fólia nie je rozhodne EKO, však? Súhlasím. A preto je táto informácia aj s našou nálepkou taká dôležitá dôležitejšia.
Počujem často myšlienky ako obaľovať tovar ekologicky. Aký materiál použiť a aký kupovať? Aj u nás je na dennom poriadku ako riešiť ešte ekologickejší prístup v našej výrobe. Ako dosahovať čo najviac zero waste prístup.
V oblasti posielania objednávok sme preskočili celé toto rozmýšľanie. Naozaj sme do teraz nevyprodukovali "ani gram nového odpadu". Čo je viac wero waste, ako keď použijete to, čo už máte. A najlepšie opakovane...
Je lepšie produkovať ďalší odpad v podobe ekologickejšieho obalu, alebo použiť menej ekologický materiál, ktorý tu už je a dá sa využiť opakovane?
Nie je to celkom zjavné, no je to ozaj veľká vec. Bublinkové fólie, či perforovaný papier, alebo iné výplňové materiály tvoria veľký odpad. Určite ste si všimli koľko ho v balíkoch je, keď si niečo objednáte? Sú dokonca úspešné firmy, ktoré sa živia výlučne predajom takého to obalového (odpadového :-(...) materiálu. Aj my ho máme dosť v zásielkach, ktoré nám prichádzajú od našich dodávateľov. Rozhodli sme sa, že nebudeme všetko bezhlavo vyhadzovať. Radšej si dáme prácu aby sme všetok čistý, použiteľný obalový materiál pekne poskladali a pripravili na ďalšie použitie. A je ho akurát dosť na to, čo potrebujeme zabaliť.
Teraz už možno vidíte, ako veľa snahy je za každým kúskom bublinkovej fólie, ktorá chráni GLL krémy počas cesty k vám. Vďaka našej snahe sú tieto jednorazové materiály opakovane využívané a tým násobne znižujeme odpad tvorený našou prácou.
Zaujímavosť na záver: neraz sa nám už stalo, že nám prišli prázdne nádobky z použitých GLL krémov zabalené v tej istej bublinkovej fólii, v ktorej sme ich plné ako nové krémy poslali klientkám.
A to je už naozaj veľká vec. Neviete si ani predstaviť, ako ma to potešilo aj pobavilo :-)
Nie je umenie za každú cenu vymýšľať nové postupy a materiály vedúce k EKO prístupu a znižovaní odpadu.
Stačí hľadať možnosti na využívanie už vytvoreného a netvoriť zbytočne nič nové...
Ďakujem za pochopenie a teším sa na každú odoslanú nálepku
"GLL - znovu použité - 0% nových obalov - 100% eko prístup"